لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
پنجمین روز هفته ی کاردیف

پنجمین روز هفته ی کاردیف

2 روز دیگر تا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده و اینبار به مقایسه مهاجمین هدف دو تیم فینالیست خواهیم پرداخت.

 

گونزالو هیگواین و کریم بنزما

 

مرد شماره یک خط حمله یوونتوس امسال فصلی درخشان را سپری کرد و در سیستم جدید آلگری جایگزینی را نیز برای خود روی نیمکت نمی دید. در سمت دیگر اما کریم بنزما سایه مهاجم سرحال و آماده ای چون آلوارو موراتا را پشت خود می دید که در بسیاری جهات عملکرد بهتری نسبت به او داشته است.

 

مهاجم فرانسوی 2789 دقیقه برای رئال در این فصل به میدان رفته که حاصل آن 17 گل و 5 پاس گل بوده است. او بطور متوسط 2.6 شوت به سمت دروازه حریف و 0.7 دریبل در هر بازی داشته و 1.4 پاس کلیدی به هم تیمی های خود رسانده است.

 

در سمت دیگر بازیکن آرژانتینی 3917 دقیقه برای یوونتوس به میدان رفته و 37 گل و 3 پاس گل داده است. هیگواین در هر بازی بطور متوسط 3.5 شوت به سمت دروازه، 1.4 دریبل و تنها 0.9 پاس کلیدی داشته است.

 

این دو بازیکن در تعداد پاس موفق در هر بازی آمار تقریباً برابری دارند. هیگواین بیشتر علاقه به دریبل زنی و قدرت فردی خود دارد، اما بنزما موقعیت سازی برای هم تیمی های خود را ترجیح می دهد که یکی از نقاط قوت بارز اوست که احتمالاً باعث شده زیدان او به موراتای 27 گله ترجیح دهد.

 

برتری دیگر هیگواین شوت های سرضرب و از راه دور اوست. اما در تمام کنندگی هردو مهارت تقریباً برابری دارند.

 

تفاوت عمده این دو مهاجم هم سن، به نقش آنها در دو تیم بر می گردد. گونزالو وزنه اصلی گلزنی بیانکونری ست در حالی که در رئال این بار را کریستیانو رونالدو به دوش می کشد. مهاجمی که اگرچه در نوک خط حمله آنها نیست، اما هدف اول گلزنی مادریدی هاست و بنزما در کنار او سعی در اثبات خود دارد تا گوی رقابت را به آلوارو موراتا واگذار نکند.

 

رقابتی که پیش از این بین او و مهاجم کنونی یوونتوس وجود داشته و شاید یکی از دلایل اصلی خروج هیگواین از رئال مادرید بود. هیگواینی که پس از جدایی از مادریدی ها بارها مهارت بالای خود را در گلزنی اثبات کرد و اینبار در کاردیف نیز انگیزه زیادی برای به رخ کشیدن آن در مقابل هم تیمی های سابقش دارد.

 

در نهایت آمار این دو بازیکن را به تفکیک سری آ و لالیگا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان و مراحل حذفی در زیر مشاهده می کنید:

 

سری آ و لالیگا فصل 2016‐2017

 

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2016‐2017

 

مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2016‐2017

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سینا گران
سینا گران«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: